HTML

Axolotl-blog

Minden, ami itthon történik Atlantiszon kívül-belül... :)

Friss topikok

  • Aivilys: Szia , hol szereztél be ilyen Metilénkék-formalin oldatot??? Sajnos az enyémeknek is ez lett a baj... (2011.08.02. 19:11) Folytatás + képek
  • Liqu!d: Kész!! Végre :) www.axolotl.hu/ vagy axolotl.hu/ - szólj ha kihagytam volna valamit az oldalon... (2010.01.18. 14:03) Megvannak! :)
  • Liqu!d: csunyababa valahogy kitöröltem a kommented, 1000 bocs, sztem rossz linkre nyomtam, de nemtom vissz... (2008.10.28. 18:51) Akvárium összerakás

Linkblog

Megvannak! :)

2008.08.21. 17:56 :: Liqu!d

Hát nemrég vettem kettőt ebből az aranyos állatfajból :) egy fehéret és egy zöldet. Állitólag sötét környezetben élnek, igy az akváriumukat is olyan helyre raktam, ami félárnyékban van. (igazából más hely nem is nagyon volt a szobában, igy szerencsés választásnak bizonyultak a kicsik :)

Már a legelején megnevettettek, ugyanis véletlen bekerült egy pici csiga a zacskóba amiben hoztam haza őket, a zöldebbik (név szerint Süsü) miközben a buszon zötykölődtünk, halál nyugodtan levadászta a zacskó széléről :)

...a továbbiakban irok majd arról a sokmindenről amit a tartásukhoz szedtem össze a netről és egyéb forrásokból; magamnak, és persze annak akit érdekel. Előre kérem, hogy aki tart/ott már ilyet, illetve szeretne, az kezdjen el sürgösen kommentelni :D

Mindenféle kérdést szeretettel várok, illetve ha kiderül rólad, hogy ilyet tartasz ne lepődj meg ha bombázlak egy-két kérdéssel énis :)

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://axolotl.blog.hu/api/trackback/id/tr67626425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LARA!!! 2008.08.27. 14:25:20

Sajnos a mi városunkban nem lehet élő tubifex-et,ill. vörös szúnyoglárvát venni! Beestem egy horgászboltba, ahol kapni lehet élő pinkit (légylárva) ill. csontit. Segítséget kérek, adhatok-e olyat az Axolotl-jaimnak! A jószágaim kb. 10 cm hosszúak. A válasz sürgős!!!

Liqu!d 2008.08.27. 16:21:16

Szia!
Azt olvastam hogy még a nyers húst is megeszik :) csontit is. Semmilyen akvarista bolt nincs a városotokban? mert fagyasztott cuccot is lehet nekik adni. én speciel fagyasztott szúnyoglárvát szoktam. Elviekben lehet a csontit, nézd meg ízlik-e nekik :)

LARA!!! 2008.08.28. 20:43:39

Sajnos nincs. De kösz a segítséget! Egyenlőre fagyasztott tubifex-szel és szárított szúnyoglárvával etetjük őket! Még egyszer köszönöm a segítséget! Húst hány éves kortól lehet adni? Vagy az mindegy?

Liqu!d 2008.08.28. 21:50:25

Ha megeszik, akkor már lehet :) elöször próbálj meg vmi nagyon pici darabot huzogatni a szájuk elött, ha rákapnak, akkor már megeszik, és azután nyugodtan adhatod nekik :)

Pix9 2008.10.24. 13:30:12

Halee!
Folytatódik még a blog? Mert engem érdekelne.

Liqu!d 2008.10.28. 18:45:03

ühüm :) csak mostanában nem volt sok idöm, de igérem hétvégén irok rüluk és rakok fel képeket!!

Liqu!d 2008.10.28. 18:46:18

Illetve róluk, csak angol a billentyüzet :)

anthetyl 2009.02.09. 11:20:27

érdekelne hogy mi történik ha 20 fok feletti vízben van?
próbálta e már valaki?
ugyanis állitólag mexikóból származik ami sivatagos és nem a hidegről híres.
Valamint azt írják hogy a száraz időszaknál a víz kiszárad és akkor tüdőt növeszt,elveszti a farkát stb,ami szintén hőtűrésröl kéne hogy árulkodjon.
akkor hogy van ez a hideg vízzel megdöglik vagy átalakul.
fontos lenne a válasz hogy ne aggodalmaskodjak a 20 fok alatti vizen.
előre is kössz

Liqu!d 2009.02.09. 18:34:35

18 fok körüli vizet szereti. Nálam a panel miatt ez 20-22fok általában, és igy semmi bajuk majdnem fél éve. nyáron volt 24-26 fokos is de azt nem birják 1-2 napnál tovább, igy hűteni kell vagy hűvös helyen tartani az akksit. ha nem tetszik neki valami /kaja, viztisztaság, stb/ akkor ugy csinál mintha ki akarna ugrani az akváriumból, erre figyelj csak. Nameg ha jól érzi magát olyan szép fenyőfát növeszt a fejére hogy jó nézni :) ha 20 fok körül tartod és 2-naponta adsz neki enni semmi baj nem lehet és nem veszti el a kopoltyúit. 15 fok alá ne menjen a viz és ne rakj bele hirtelen hideget vagy ne rakd át hirtelen más hőfokúba, erre kell figyelni.

anthetyl 2009.02.10. 07:42:51

köszönöm a segitséget

Liqu!d 2009.02.10. 10:44:14

nincsmit, és kérek képeket róluk ha megvannak :D

anthetyl 2009.02.27. 18:21:27

Találtam egy oldalt ahol szintén az axolotl-rol is írnak
goete.mindenkilapja.hu/?m=3101279
a videóban levő axolotl pont olyan mint az enyém.
érdekes hogy olyan mint egy kiskutya . ha odateszem az ujjam az akvárium üvegéhez, odajön és odadugja a fejét

nestadion 2009.04.05. 12:47:20

@anthetyl: nálam volt olyan hogy 16 fokon volt kB egy hónapig és semmi baja nem lett

Liqu!d 2009.04.05. 14:11:47

10 fok alatt érzik rosszul magukat :) 16-18fok az tökéletes.

nestadion 2009.04.10. 12:49:42

helló
megoldható e az hogy vízinövényt nem a bolt -ból hanem egy közeli tóból szerezzük be????

Liqu!d 2009.04.14. 10:32:41

Szia!
Hát nem ajánlom, ugyanis eléggé sokmindent bevihetsz az akváriumba vele, esetleg ha kb egy hétig egy másik kis üvegben vagy akváriumban tárolod, és sokszor átmosod, illetve valamilyen fertőtlenítővel (pl metilénkék) kezeled, akkor.

nestadion 2009.04.25. 14:18:32

üdv
azt szeretném kérdezni hogy hogy lehet észrevenni hogy átállnak szárazföldi üzemmora?
(csak azért mert mintha világosabb lenne az egyik kopoltyúja)

Liqu!d 2009.04.27. 08:13:31

szia!
Nem fognak átállni, ha nincs szárazföld az akváriumban :) ha halványul a kopoltyújuk és/vagy összemegy akkor még semmi ok az aggodalomra, csak valami nem tetszik nekik épp, ez lehet a vízhőmérséklet ingadozása, esetleg túl sok fény, nincs búvóhely, túl sok/kevés kaja, esetleg nem jó minőségű vagy olyan kaja amit nem szeretnek :) ha nagyon ronda lenne a kopoltyújuk, akkor szedd szét az akváriumot és pucold ki mert lehet vmit bevittél egy új növénnyel..

macsupicsu 2009.11.18. 15:11:53

Sziasztok. senkinek sem ajánlok semmilyen idegen tóból bevitt halat vagy növényt!!!!
Nekem két zabagépem volt otthon már 15 centisek voltak mikor én hülye úgy gondoltam spórolok egy kicsit, mert havi 10halat simán elkapnak az aksiban (200ft/db) általában neonokat pusztítanak de evett már meg minden fajtát. Na szóval a Miskolc tapolcai tóból fogtam egy csomó halat meg növényt és hiába karantinoztam őket mégis bevitték a betegséget.Elkezdtek bepirosodni, lesoványodni majd egy reggel mind a kettő hevert a víz alján. Szóval ha már halat tesz be valaki melléjük, akkor csak biztos forrástól és kicsiket!! Pl a szifók kifejezetten szemetek és csipkelődősek. én nekem anci, páncélos harcsa, rózsaszín dánió (ők nagyon fogynak),neon, guppi és vietnámi alganyaló van. Mindenkinek sok sikert, aki nem tud venni az jöjjön miskolcra itt mindig lehet kapni.

Liqu!d 2009.11.18. 15:17:10

Üdv!
Hát igen, a karantén nem elég ilyen halakhoz és növényekhez, gondolom evett meg halat, aminek a húsa ugye ki tudja mióta szivta magába a miskolci mérget :) nem szabad ilyet, remélem nem ment el a kedved azért tőlük és nemsokára ott figyel két picike megint az akváriumodban :)
Ez a blog helyett létre fogok hozni egy fórumot amint időmből telik :) Ide be fogom írni a címét!

L.

macsupicsu 2009.12.29. 18:46:10

Sziasztok.Nem mentem el a kedvem, sőt.
Van megint 3. Az egyiket ingyen kaptam a kereskedőtől, mert nem kellett senkinek. Kivolt még az álkapcsa is. Azóta dagadék lett. Viszont van egy hasonló problémám mint neked.
Tegnap még semmi, de ma azt vettem észre hogy az egyiknek a 6-ból egy szál kopoltyúján van valami fehér kis folt vagy kinövés nem is tudom. nem nagy de ott nem így kéne kinéznie.
Szerinted lecsípjem, mint te vagy rögtön metilén kékkel kezeljen?
És ha igen akkor hogy?
Külön tegyem addig vagy 1-2 napra?
előre is köszíí.

Liqu!d 2009.12.30. 08:58:51

Szia!

NE!! ne nyúlj hozzá :) az fáj nekik :) az ilyen gombás fertőzés, cserélj vizet kb 20%ig és egy pici metilénkéket rakj bele. el fog múlni :) figyelj arra hogy ne legyen sok kajamaradék az alján, ha van ilyen leszívócsöved akkor a vízxserénél az aljáról szívd a vizet, hogy felszedje a koszt :)

macsupicsu 2009.12.30. 09:50:17

okéj. Köszönöm.Ha metilénkéket kereskedésben vegyem vagy gyógyszertári termék?
A vizet minden héten cserélem 10%ban állott vízzel.

Liqu!d 2009.12.30. 09:55:01

és két három hetente cserélek csak vizet :) a metilénkéket akár az auchanban is megtudod venni :)

Liqu!d 2009.12.30. 09:56:04

jah jó hír: köbö két hét múlva az axolotl.hu az enyém lesz és létrehozok rajta egy fórumot :)

macsupicsu 2009.12.30. 11:57:54

Hajaj. nem is tudtam, hogy olyan is van. Ennek nagyon örülök. a metilénkék bigyó az nem egyenlő a kék színhű neptunos györfürdővel?
Ja és az nem zavarja majd a többi lakót? Vagy tegyem addig külön?

Liqu!d 2009.12.30. 12:25:16

nemtudom mivel egyenlő, az van ráírva hogy metilénkék :) vagy van az a sárga lötyi az is jó. Nálam két állatka van és elég kicsi az akvárium igy beleraktam közvetlen a metilénkéket (persze előtte felkevertem egy külön edényben), csak annyit hogy épphogy látszódjon a vízen a kék szín, köbö egy kanálnyit, amugy azt irják külön kell rakni addig. de hát ha már Ő gombás lett akkor ki tudja hogy mi van a vizben ez pedig kinyírja az egysejtűeket is, így nem féltem belerakni.

macsupicsu 2010.01.02. 10:43:05

Hello. Úgy néz ki elmúlt. Csupán minden nap 10%-os vízcserével és egy evőkanál sóval gyógyítottam. Várom az axolotl.hu-t.
Még jó, hogy minden zárva volt így nem kellett rögtön vegyszerhez nyúlni. de azért ma veszek és ha megint előjön akkor vegyibombát dobok rájuk.

Liqu!d 2010.01.02. 15:19:35

Szia!
Örülök neki :) Lesz még ilyenjük, ne ijedj meg tőle, nekem 4-5ször előfordult már. ha sok kajamaradék vana vizben stb akkor előjöhet :) elvileg egy hét és megvan az oldal köbö :)

macsupicsu 2010.01.03. 12:04:37

Hello.Csak az egyik kommentedre reagálva. Nekem még télen is 24körül van a víz. 22őt még sose sikerült kizohni a vízből. Télen a fűtés miatt nyáron meg ugye hát adott. Ennek ellenére nem akarnak kiugrani a vízből és úgy néznek ki, mint egy oroszlán. Meg is dícsérték az akvarista.hu-n. A világítást nem is merem bekapcsolni, mert az is dob rajta 1-2fokot, így csak napi 1-2 órát megy max a növények miatt meg, hogy gyönyörködjek bennük.Ez az átka a szigetelt panelnek. Pedig a fűtésünk le van kapcsolva, de körbefűtenek. Üröm az örömben:)
A 2 napi etetés is kivitelkezhetetlen, mert ha nem adok nekik enni akkor fognak maguknak halat, sőt még ha adok akkor is. Ezért nem ajánlom a neonokat mellé, mert azok bambák, lent úsznak,csoportba és az axiknak ennél se kell több:) Vagy nagyobb és békés halat (sügereket és szumátrai díszmárnát és szifót semmiképp!!!) pl dániókat amik felül úsznak vagy ancikat stb Nekem pl a házmesterrel összehaverkodtak és befogadták, akár a szájuk elött is pihenhetnek, még a kicsik is, ráadásul még gyorsak is és ha akarnák sem tudnák elkapni őket. A guppik is békések és még szaporodnak is ami hamar eltünik chipsként.
Mindenkinek sok sikert. És várjuk az új axi oldalt.üdv.

Liqu!d 2010.01.03. 18:54:22

Hi!
Nálunk alapból picit hidegebb van, nem szeressük a nagy melege, sztem azért tud annyira lemenni. Jah igen, jó ha van mire vadászniuk, én direkt vezsek neonokat nekik mindig :) 5 neont kb egy óra alatt elpusztit a fiu :)

macsupicsu 2010.01.05. 17:56:50

Hello. Én is mindig veszek nekik neonokat a havi tíz az fikamika, még jó, hogy van tenyésztő ismerősöm.
Most viszont megint problémám van. Megcsappant a kopoltyúja 3-ból kettőnek, a harmadiknak amúgy se volt nagy. Az egyiknek eddig hatalmas sörénye volt és most szinte alig. Lehet, hogy a metilénkéktől vagy a hőmérséklet változástól? Enni esznek, mert előttem kapott el egy neont.és nem úszkálnak fel levegőért , mint a bolondok hanem ugyanúgy lent bandáznak.
Help!!

Liqu!d 2010.01.05. 19:57:45

Szia!
Az enyémeknek is változika kopoltyú mérete :) nálam főleg attól függ, hogy mennyit esznek, de függhet ahogy mondtad a hőmérséklettől, a fénytől, a vizmozgás erősségétől, de ne félj, ha nem tartós, és a legfontosabb: ha látod hogy eszik, akkor nincs nagy baj, csak valamitől stresszel picit. Több jel is van amiből láthatod hogy _tényleg_ baj van: 1: a farkuk vége nagyon visszahajlik és töredezett, 2: látható, élesen kitűnő fehér foltok vannak rajtuk mndenfele. Ha ez a két dolog megjelenik akkor valami nincs rendben mert stresszesek. Levegőért az enyémek sem mászkálnak fel sűrűn :) A kopoltyújuk a metiléntől is lehet, vagy a viz minőségétől. Amikor vizet cserélsz próbálj meg valamilyen talajszivót használni, amivel az aljáról a dzsuvát is felszivja a vizzel együtt. én házilad csináltam egy csőből meg egy pet palackból :)

macsupicsu 2010.01.05. 20:57:03

okéj. Köszönöm. A görbe farkat már megtanultam, mert az előző ami volt az a halála előtt görbe volt, lesoványodott és folyton levegőért ment. Talajszívóm van amit használok is és most üzemeltem be egy külső szűrőt ami remélem még jobb vízminőséget produkál. Még egyszer köszi és várom az axis oldalt, majd írd meg melyik nap indul.

Liqu!d 2010.01.06. 09:39:54

Maga a fórum már félkész, de az axolotl.hu-t még nem kaptam meg :) elviekben vagy ezena héten vagy a jövőhéten kell indulni :)

macsupicsu 2010.01.17. 14:58:33

Hello. Lenne pár kérdésem.
Az egyik axim farkának a vége egy kicsit és nincs olyan jó kedve. A másik kettőnek semmi baja. Fehér foltok nincsenek, változás a vízben és az állományban nem volt. A kopoltyújuk szépen visszanőtt. Külön tegyen megfigyelni vagy hagyjam majd lesz valami.Ja és neked szokott kavicsot nyelni az axi? Mert nekem ha jól láttam ma is lenyelt egyet.Ilyen már volt és nekem kellett kiszedni a végbeléből, mert kikandikált:) Lecseréljem az aljzatot valami kicsire? még mindig várom az axi.hu-t
hello.

Liqu!d 2010.01.17. 21:57:57

Szia!

Először is jó hir: holnap-holnapután elindul az axolotl.hu :) a kérdéseidre a rövid de velős válasz: az axolotl is "vedlik" mint pl a teknősök, de ez csak a farka végén látszik, mintha pici hártya lifegne ott. az nem baj :) ha a kopoltyúja szép és eszik akkor semmi baja, majd megszépül neki :) a másik: a Cafat nevű axim mindennap "rágózik" azaz lenyel picit köveket, megrágja és a felét kiköpi. eddig semmi baja nem volt, igy én ezt természetesnek veszem :) neki is megnő a "segge" utána, de ott sem láttam semmi problémát, igy véleményem és Cafat véleménye szerint nem baj :D

macsupicsu 2010.01.18. 11:26:32

köszike. Felfedeztem 2 serpa lazacot amik kb 2centisek és csipkedték a farkukat. Az a furi, hogy a 4centis serpák amiből kaptam 3mat és még megvannak azok nem csipkelődnek. na azokat kivettem, ma az volt kettőnek a reggeli 1-1 a csipkelődés terén. Most nyugi van és csend és békesség. A farok görbülést lehet benéztem, mert most happy. Most már csak neonokat veszek, mert azok nem csipkednek csak fogynak. fura lesz ha az axolotl.hu-n csak a mi fórumunkat olvassák majd, de ebből is lehet mit tanulni!!!!

Liqu!d 2010.01.18. 11:49:13

Remélem te leszel az egyik legaktívabb tag :) majd megpróbálok mindent összeszedni oda, de az bele fog telni egy kis időbe :) már majdnem kész, még alakitgatnom kell rajta, sztem délután bekapcsolom :)

macsupicsu 2010.01.18. 12:24:43

yeeeeeeeeee!!!!! várom. Én is remélem, hogy a legaktívabb és legkisebb elhalálozással rendelkező tag leszek. A tapasztalat az gyűlik.

Liqu!d 2010.01.18. 14:03:54

Kész!! Végre :)

www.axolotl.hu/

vagy

axolotl.hu/

- szólj ha kihagytam volna valamit az oldalon, stb :) ott írj privát üzit :)
süti beállítások módosítása