HTML

Axolotl-blog

Minden, ami itthon történik Atlantiszon kívül-belül... :)

Friss topikok

  • Aivilys: Szia , hol szereztél be ilyen Metilénkék-formalin oldatot??? Sajnos az enyémeknek is ez lett a baj... (2011.08.02. 19:11) Folytatás + képek
  • Liqu!d: Kész!! Végre :) www.axolotl.hu/ vagy axolotl.hu/ - szólj ha kihagytam volna valamit az oldalon... (2010.01.18. 14:03) Megvannak! :)
  • Liqu!d: csunyababa valahogy kitöröltem a kommented, 1000 bocs, sztem rossz linkre nyomtam, de nemtom vissz... (2008.10.28. 18:51) Akvárium összerakás

Linkblog

Folytatás + képek

2008.11.11. 21:34 :: Liqu!d

Üdv Mindenkinek.

Nah csak eszembe jutott ez is a sokmindenen kivül :)

Hol is kezdjem. A bébik élnek és virulnak, bár bébiknek nem hivnám már őket, ugyanis 2X akkorák lettek és mióta jól érzik magukat olyan karácsonyfát növesztettek a fejükre mint valami indián törzsfőnök. Ezt is kideritettem mint egyebeket amikor Süsü a zöld beteg lett. Először csak egy fehér pamacsot láttam a jobb oldali kopoltyúján, nem tudtam mi az, azt hittem valami ráragadt. Megpiszkáltam a hosszú szemöldökcsipesz-szerű eszközömmel amit apám szerszámosládájából loptam majd fertőtlenitettem kajáltatás céljából anno. Nem akart leesni. Megkockáztattam és finoman megfogtam vele a fehér pamacsot. Akkor lejött de... szegénykémnek biztos fájt mert elkezdett összevissza úszni és vonaglani. Akkor megijedtem nagyon :S de hamar abbahagyta. Gondoltam ezzel meg is "gyógyitottam". Utána megint megjelent rajta ez a vattaszerű valami, kiderült, hogy ez egy gombás-egysejtű szerű fertőzés. Olyan penész-szerű. Nah azonnal Google és túrtam a netet vagy 30 percig amig meg nem találtam a választ. Metilénkék-formalin oldat. Ez volt a csodaszer. Egy adagot kaptak miután lecseréltem a viz 50%-át és kipucoltam a szűrőt (amit hetente legalább ki kell, ez a tapasztalat!). Barátnőm javasolta hogy teljesen szedjem szét és pucoljam ki az akváriumot, de miután olvasgattam a külföldi fórumokat ezt elvetettem, ugyanis mindenki azt irta hogy NEHOGY MEGPRÓBÁLJAK teljesen friss vizet rakni bele, mert ezzel elrontom az élőflórát ami 2X rosszabb mintha hozzá se nyúlnék. Barátnőm mentségére legyen neki tekijei vannak amiknek annyira nem számit ez az egyensúly. :))

Szóval metilénkék oldat, valamint a viz hőmérsékletének drasztikus csökkentése. 18-20 fokon tartottam aznap. Nem volt nehéz, mert a vizcserénél mindig hideg vizet kapnak. Aztán másnap kaptak egy óriási adag tubifexet, amit fel is porszivóztak rögtön. egy nap múlva nyoma sem volt a betegségnek és elkezdett újra nőni a kopoltyú, amit már fentebb leirtam hol tart most :) Apropó tubifex. Bukfenc a fehérkém fele annyit evett csak, mint Süsü és csak úgy volt hajlandó megenni a fagyasztott marhaszivet ha az orra elött huzigáltam vagy 2 percig. Utólag kiderült ha élő kaját kapnak az 100X jobb nekik. Bukfenc is azonnal elkezdi takaritani a talajt, ha meglátja az izgő-mozgó tubifexeket.

 

Egyenlőre ennyi, ha eszembe jutna valami illetve történne, illetve ha lenne kérdés, irok egyből...

És akkor a képek (az első kettőn még picik, azok régebbiek, az utolsó már közel áll a valósághoz. bocs a minőségért, de csak sötétben rohangásznak általában úgy, hogy le tudjam fényképezni őket, és az üveg miatt is elég nehéz...)

axolotl.blog.hu/media/image/DSCN2498.JPG

axolotl.blog.hu/media/image/DSCN2511.JPG

axolotl.blog.hu/media/image/DSCN2696.JPG

 

13 komment

Címkék: kaja betegség képek axolotl

A bejegyzés trackback címe:

https://axolotl.blog.hu/api/trackback/id/tr3764201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Profetia 2008.11.23. 08:07:51

Szia! Én most szeretnék 1ilyen kisédeskét. :) Brakkvízbe tenném, de nem tudom mennyire csípi a 25-26 fokot, elvileg nekik kevesebb kell. Te mit gondolsz?

Liqu!d 2008.11.23. 10:19:09

Áhhh, nem szabad. 18-20 fok a jó nekik. Nyáron nálam nagynehezen viselték el a 24 fokot, akkoris hűtenem kellett jéggel és miegymással a vizet. Tartósan 24 fok feletti vizben betegek lesznek és meghalnak.

Liqu!d 2008.11.23. 10:21:09

Jah a másik pedig, hogy édesviz kell nekik, nem szeretik a tengervizet, mégha picit sós akkor sem. Ha betegek (mint pl amilyen az enyém volt) akkor ajánlották hogy naponta 10 percre sós vizbe meritsem, de nem mertem, mert az roncsolhatja a kopoltyúját.

Profetia 2008.11.23. 16:33:17

:( Köszi.. ez bizony rossz hír. Egyébként szerinted ilyen kisebb halakat, mint a tetrát megenné, ha 1ütt lennének?

Liqu!d 2008.11.23. 17:07:46

megeszik mindent ami elég lassú és belefér a szájába :) és minél nagyobb illetve melegebb a viz annál éhesebb. egyébként ha rendesen adsz neki enni 2 naponta (felnőttkorban hetente 1X) akkor nem nagyon bánt semmit.

Profetia 2008.12.31. 08:15:20

Hát még lehet, h menni fog ez az axolotl projekt, sorra döglenek ki a halaim. Már csak 3 fekete tetra van és egy sziámi harcos. Ha így megy a dolog, jöhet az axo.. Amúgy az az akváriumban meg fog nőni nagyra? És az élete végéig el tud élni vízben?

Liqu!d 2009.01.09. 11:11:16

Nem a sziámi harcos öli meg őket? :) úgy hallottam azokat nem szabad összeereszteni másokkal.

Igen! csak vízben tarts őket, és figyelni kell hogy jól érezzék magukat, mert ha szárazföldi módra állnak át leesik a kopoltyújuk és nagyon rondák lesznek :) max 20 centisre nő, az enyémek már szép nagyok, és még mindig elférnek a 60 literesben. Bár már forgolódnak egy-két tereptárgy miatt :) inkább alacsony és széles akváriumot szerezz be, ha akarsz ilyeneket :)

Profetia 2009.01.13. 18:40:07

Hát az enyém igen békés..
A tetrákat se bántja. Nekem 54 lityós van, akkor elvileg mehet a buli :) hát csak nem mászik ki a szárazra az aksitetőn át :) vagy akkor eladom az aksit és veszek helyette 1 pórázt :D

Liqu!d 2009.01.14. 13:10:02

Hát, csak akkor akar kimászni ha valami nagyon nem tetszik neki :) És csinálj nekik egy "sötét sarkot" ahol a lehető legsötétebb van, mert szeretnek elbújni sokszor a fény elől :)

Profetia 2009.01.23. 23:39:51

Szió! Tegnap volt 1 hete, h vettem 1 kis tündért, azóta még él :) jenoazaxolotl.blog.hu/
Ki fogsz akadni, ha meglátod, h hány fokon meg hogyan tartom.. :) De ez a max. amit ki tudok hozni ezekből a feltételekből.

nestadion 2009.04.05. 11:00:45

helló mindenki
Én nemrég szereztem be kettőt egy fehéret és egy terepszínűt és az lenne a kérdésem hogy nyáron mivel lehet hűteni a vizüket a jégkockán kívül?

Liqu!d 2009.04.05. 11:55:12

Szia!
Hát igen, a nyár az kicsit gázosabb. a jégkocka nemjó, mert ne olvassz fel mindenfélét a vizben, nehogy felboritsa az egyensúlyt, egy nejlonzacskót tölts meg vizzel és fagyaszd le, vagy jégakkut csomagolj be és azt meritsd bele. Újrafelhasználható, és nem viszel be véletlen sem semmi koszt az akváriumba. nekem 24 fokon ált általában nyáron és elég jól viselték. Ha melegebb a vizük, akkor éhesebbek nálam :)

Aivilys 2011.08.02. 19:11:07

Szia , hol szereztél be ilyen Metilénkék-formalin oldatot??? Sajnos az enyémeknek is ez lett a bajuk... :(
süti beállítások módosítása